16 Mei 2012

Aku Bukanlah Superman......

Direkod oleh cikguluv a.k.a cikguluv di Rabu, Mei 16, 2012

Ayahku selalu berkata padaku
Jadilah engkau seorang CIKGU
Kata ayah selalu, jadi cikgu senang
Cukup bulan dapat gaji saja
Tapi rupanya bila ku rasa
Mampu pakai Proton saga

Ibuku selalu berkata padaku
Jadilah engkau seorang CIKGU
Kata ibu selalu, jadi cikgu senang
Nanti kau asyik cuti saja
Tapi rupanya bila ku rasa
Cuti pun datang sekolah

Aku bukanlah SUPERMAN
Aku juga bisa nangis,bila murid-muridku
tidak mendengar kataku.

Datukku selalu berkata padaku
Jadilah engkau seorang CIKGU
Kata datuk selalu, jadi cikgu senang
Nanti kau akan dipuja-puja
Tapi rupanya bila ku rasa
Cikgu pun nyaris kena saman

Nenekku selalu berkata padaku
Jadilah engkau seorang CIKGU
Kata nenek selalu, jadi cikgu susah
kau tak akan jadi KAYA

Rupa-rupanya baru ke sedar
Cikgu janya Jutawan Akhirat......


Aku bukanlah SUPERMAN
Aku juga bisa nangis,bila murid-muridku
tidak mendengar kataku.


(ikut lirik Aku Bukan Superman)






p/s:cikguluv cipta lirik lagu ni dan nyanyi lagu ini bersama geng2 Tahun 4 semasa persembahan HARI GURU 2010.....







0 nota dicatat murid:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea