24 Disember 2011

Ranking PMR 2011 (MRSM dan SBP)

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Sabtu, Disember 24, 2011
Reaksi: 
aDA sorang kawan cikguluv tanya yang mana satu ok.....anak dia dapat 5A...SBP ke MRSM lebih baik....cikguluv tak tau jawapannya....tapi cikgu luv persembahkan ranking TOP 10 keputusan antara kedua2 sekolah berprestasi tinggi ini.....so korang judgelah sendirik ya....tapi kedua2 skola ini mmg cikguluv tabik spring...rakyat2 nya semua pepandai....TERBAEK wok....
Tanpa membuang masa inilah perbezaannya...TADAAAAAAAA.......

Ranking   TOP 10:  SBP dan MRSM untuk PMR 2011

SBP
MRSM

1 . SM SAINS HULU SELANGOR 1.0054
2 . SM SAINS TENGKU MUHAMMAD FARIS  
     PETRA 1.0139
3. SM SAINS TELUK INTAN 1.0191
4. KOLEJ TUNKU KURSHIAH 1.0196
5. SM SAINS KUALA SELANGOR 1.02
6. SEKOLAH DATO` ABDUL RAZAK 1.0203
7. SM SAINS JOHOR 1.0233
8. SEKOLAH TUANKU ABDUL RAHMAN 1.0241
9. SEKOLAH TUN FATIMAH 1.0252
10. SM SAINS SELANGOR 1.0263



     1.       MRSM GEMENCHEH  1.0204
     2.       MRSM PASIR TUMBOH  1.0210
     3.       MRSM K UALA KUBU BHARU 1.0238
     4.       MRSM PEKAN   1.0248
     5.       MRSM PASIR SALAK  1.0313
     6.       MRSM LENGGONG  1.0341
     7.       MRSM TERENDAK  1.0380
     8.       MRSM GERIK  1.0385
     9.       MRSM SERTING  1.0408
    10.   MRSM KUALA KLAWANG  1.0428
        logo sbp 300x227 TERKINI: RANKING SBP PMR 2011                             

Kedua2 skolah ini mcm yg cikgu luv cakap mmg TERBAEK .

p/s : nombor yg tercatat sebelah nama skolah itu ialah GPM (Gred Purata Maktab) for MRSM @ GPS (Gred Purata Sekolah ) bagi SBP. Makin KECIL nombornya makin tinggi keTERRORan rakyatnya.

sumber: www.moe.my

4 ulasan:

  1. aefa dulu skolah biasa je.. xtau ranking ke brapa huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cikguluv lagila...xada ranking pun skolahnya...jadi gak cikgu...apa yg penting....rajin dan usaha:-)

      Padam
  2. Asslamualaikum wbt ... first sekali saya nak mintak maaf bagi mana2 pihak yang tersinggung ..maaf saya katakan tapi tajuk yang awak kemukan nie agak sensitif ...tak bermakna kalau ranking yang pertama MRSM tu dianggap sama dengan ranking keenam SBP , awak boleh cakap macam tu , cuba awak melangkah setapak ke hadapan dan berfikiran dengan matang ...Walaupun saya bukan mana-mana dari pelajar SBP mahupun MRSM , saya rasa terpanggil untuk menegur ...macam yang saya cakap tadi , apa perasaan yang awak rasa kalau awak adalah salah seorang daripada pelajar MRSM ? ataupun saudaramara awak yang bersekolah di sana membaca bende ni..hmmm mohon fikir2kanlah ..haraf maaf sekali lagi andai terkasar bahasa..saya hanyalah insan yg x sempurna..

    BalasPadam
    Balasan
    1. TQ kepada ~tanpa nama~ atas teguran ikhlas....cikguluv terima dgn seikhlasnya...cikguluv jua insan lemah yg tidak perasan maybe tulisan ini menyinggung hati sesiapa....namun cikguluv terima segala teguran dgn hati terbuka dan telah membuang perbandingan antara kedua sekolah ELIT ini...... kepad sesiapa yg tersinggung di atas perbezaan ini cikguluv mohon ampun dan maaf.....sekali lagi terima kasih kepada ~tanpa nama~ dia atas teguran itu...kalau tak...cikguluv tak perasan cikguluv dah lukakan hati insan lain....namun percayalah tiada sedikit niat di hati....cuma sekadar perkongsian......Wallahualam.....luv uols.....

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea