27 Februari 2012

Bawaku pergi | Zizan & Kaka

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Isnin, Februari 27, 2012
Reaksi: 
                                                                   




Kamus untuk lirik lagu ini :
pacu - berlari /bergerak deras @ laju
buku merah -passport
teruja -timbul minat
berceloreng - comot @ berconteng 
aib - memalukan 
bopeng -semacam parut yang berupa lekuk-lekuk kecil pada kulit
yeti - sejenis makhluk besar yg berbulu lebat, seakan-akan manusia, yg dikatakan wujud di pergunungan Himalaya.

kamus ini dirujuk daripada --->Kamus DBP



Lagu ini bermain-main dibibirku .....namun, persoalannya

LIRIKnya
bukan double meaning lagi......tapi bermeaning2, maybe maknanya seperti di bawah :

1. budak perempuan ajak kawin lari (bawa aku pergi & tengah malam nanti)
2. cerita fairy tales yang kunun-kunun macam cerita RAPUNZEL (terjun dari loteng & kisah dongeng)
3. seolah2 pasangan ini nak bercuti ke luar negara (buku merah & salji)
4. mereka ini di alam bunian kot 
5. mereka merempit ke negara Thai (aku pacu,engkau bonceng)
6.  pemergian mereka diRAHSIA kan daripada ibubapa dan sesiapa (jangan bilang mama dan sesiapa)
7. ataupun ini hanya khayalan seorang gadis yang tengah mabuk bercinta

dan aku yang berfikiran POSITIF ini membuat kesimpulan yang lirik ini membawa makna :

Ada seorang budak perempuan yang kaya raya 
dan 
dia kesunyian, mengharapkan seorang lelaki idamannya datang dalam mimpinya 
dan 
membawanya lari seperti seorang putera raja yang naik kuda versi motor DUCATI
dan 
jejaka itu mampu memberikan gadis itu sepenuh kasih sayang seperti yang dia idamkan
dan
LIRIK LAGU INI HANYA SEKADAR SEBUAH MIMPI SAHAJA


~Sekian Terima kasih~
Sila selami lirik yang cikguluv sertakan di bawah...enjoyssss




Bawa aku pergi , pacu laju-laju
Kita lari dari realiti
Bawa aku pergi, pacu laju lagi
Malah kita tak perlu kembali

Tengah malam nanti, tolong jangan lupa
Jangan mungkir janji , aku dah teruja
Sudah cukup lama , aku tunggu saat ini
Sejak kali terakhir kau hantar pulang
Hidup sungguh sepi

Tolong jangan bilang mama
Tolong jangan bilang papa
Malah jangan bilang teman karibmu
Jangan bilang sesiapa

Oh, buku merah jangan lupa bawa
Moga-moga belum tamat tempoh
Kali ini kita pergi lebih lama
Pergi lebih jauh,ayuh

ulang chorus (bawa aku pergi)

(zizan rap)
mata dalam kaca, topi berceloreng
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
hanya perlu siul, tidak tekan loceng
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
kita terus ke sempadan, aku pacu , engkau bonceng
bawa bekal air muka, cuci aib bopeng
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng

tinggalkan dataran,puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan ,cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari YETI kita boleh cari ...WHAT  ?

tinggalkan dataran,puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan ,cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa YETI moga-moga jumpa Syurga

ulang chorus(bawa aku pergi)

bila kita pergi, apakan berlaku
siapa kan peduli, siapa ambil tahu
hidup kita tempuh, untuk apa saja
tidak kira mana kembara membawa
KITA KAN BERSAMA

ulang chorus (buku merah)

ulang chorus (bawa aku pergi)







p/s: Cikguluv adalah salah seorang ahli kelab Jozan ok.....pernah menjawat jawatan bendahari dan penasihat lagik.....so entri ini bukan untuk menjatuhkan beliau , cuma takut lirik ini membuatkan anak muridku buat karangan berbentuk IMAGINASI yang agak OVER....akak jugak yang fening nak tanda kertas mereka nanti....coz lagu juga adalah salah satu stratergi pengajaran ....kata koooooo















2 ulasan:

  1. HAHA...saya rasa dia da lama tak jumpe suami dia sbb suami dia keje kapal.
    lepas tu balek belayar. macam dia ajak pegi memana g luar negara aka pasport (buku merah)

    positif kan saya? hehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sangat positip...samalah kiter.....jadi moral of d story...
      elakkan 'abg kapal'....hahahahahahha....sila jgn terasa kpd yg berkenaan...krn abg kapal juge...masyukkkkkk....kayoooo ok

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea