20 Februari 2012

Orang | tetap | akan | kata

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Isnin, Februari 20, 2012
Reaksi: 


Bila nampak radio car berhenti tahan PATI
ORANG AKAN KATA
makan rasuah la tu

Bila polis buat roadblock
ORANG AKAN KATA
nak carik duit poket lah tu

WALHAL......itulah tugas mereka

Bila anak cikgu dapat straight A's
ORANG AKAN KATA
dapat soalan bocor la tu

Bila anak cikgu tak lulus @ tak pandai
ORANG AKAN KATA
hai.....anak cikgu pun bodoh

WALHAL......cikgu bukan ada magis boleh pandaikan semua orang

Bila pemimpin beli sesuatu yang mahal
ORANG AKAN KATA
pakai duit rakyat lah tu

Bila pemimpin pakai barang murah
ORANG AKAN KATA
hai....dah jadik menteri pun pakai kereta MyVi jer ker

WALHAL ..........kalau kita jadi 'somebody' nanti....ntah2 kita lebih dari itu

Bila kita jadi Boss yang tegas
ORANG AKAN KATA
macam lah bagus sangat

Bila kita jadi Boss yang lembut
ORANG AKAN KATA
alamak.....lembiknya ....camne nak jadi pemimpin

WALHAL.....kalau kita jadi ketua nanti...ntah2 lagi ramai yang menyampah dari yang suka

Bila kita buat BAIK
ORANG AKAN KATA
Baik ada makna lah tu

Bila sesekali kita buat jahat
ORANG AKAN KATA
Jahat betul lah dia ni.....

WALHAL .......masa kita buat baik,dorang tak ingat pun...tapi sekali terbuat jahat.....kemain dorang ingat

Bila pempuan pakai seksi 
ORANG AKAN KATA
ish......mak bapak dia tak marah ke ?

Bila perempuan pakai selekeh
ORANG AKAN KATA
ish.....laki dia lalu ke tengok dia macam gitu

WALHAL.......kalau nampak yang seksi....mata dorang kemain meleret tengok

KESIMPULANNYA
apapun kita lakukan......semua orang akan perhati
dan tetap
ORANG AKAN MENGATA
so
sila berhati-hatilah
dan 
paling penting.....
Allah yang sentiasa perhatikan kita....




2 ulasan:

  1. Typical malay cikgu. Bangsa lain takda pun macam ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan......kenkadang naik rimas.....tapi cam biasa...cikgu A.A.K kan haje

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea