8 Mei 2012

Bila aku sudah tiada.....

Direkod oleh cikguluv a.k.a cikguluv di Selasa, Mei 08, 2012

Alhamdullilah untuk kesekelian Jumaatnya nyawa ini masih belum bercerai dari jasad ini........
Dalam minggu ini ada beberapa berita kematian di kalangan rakan guru, ibu anak murid dan BOB KUMAN yang singgah di telinga cikguluv.....Bila mengingati kematian...diri ini terasa INSAF dan betapa kecil diri ini disisiNYA.

MATI ITU PASTI.....andaiku tahu kapan bila ajalku......ku akan memohon Tuhan tolong panjangkan umurku......Dengan bakat semulajadi yang ada pada diri cikguluv.....terimalah sebuah sajak spontan ini....


Bila aku sudah tiada .......

Bila aku sudah tiada....
Andai kamu semua merinduiku....sedekahku Al-Fatihah

Bila aku sudah tiada....
Andai ada kenangan pahit antara kita ...harap lenyapkannya

Bila aku sudah tiada....
Andai ada kenangan manis kita ...sematkan di jiwa kalian selamanya

Bila aku sudah tiada....
Andai ada dosaku kepada kamu walau sedikit...maafkan aku....

Bila aku sudah tiada....
Andai ada dosa kamu kepadaku sebesar manapun.....telah lama aku maafkan.....

Bila aku sudah tiada....
Hanya ini yang menjadi kenangan buat pengubat rindu kalian semua....

Nukilan rasa : cikguluv 1.20pm/4-5-12

















0 nota dicatat murid:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea