10 Januari 2013

Abakus vs Calculator

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Khamis, Januari 10, 2013
Reaksi: 

Salam semua....... wah agak lama cikguluv tak berceloteh dan update blog ini pasal cerita SEKOLAH...buzy uols.....skolah kan baru bukak.....



Oklah......bila dah bukak skolah , kita cerita lah pasal belajar pulak ya......

Cikguluv ini mengajar Matematik Tahun 3, KSSR yang mana dalam silibusnya ada penggunaan bahan bantu belajar iaitu SEMPOA.....atau cakap omputihnya ABACUS

Korang pandai guna tak? cikguluv pun x lah pandai ...terror jer...hahahaha...gurau je uols.....bolehlah sikit2.....coz telah diberi latihan,bengkel dan pendedahan.



Apa yang penting,GURU wajib ada abakus yang BESAR agar mudah murid melihat dan belajar......



Cara murid duduk, kedudukan abakus, pegang pensel di tangan, kedudukan buku....mesti dititikberatkan



oklah ....nanti cikguluv sambung ajar aas2 abakus ya....ini penting utk semua ibu bapa yang ada anak2 yg belajar KSSR......nanti kalau anak tanya bolehlah ajar mereka......

Selamat Belajar Sempoa @ Abakus
(x susah mana pun.......yg penting usaha)



2 ulasan:

  1. i loike.....nanti ajaren gue...sikit2 bolehla...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ala ngengada la cikgu sari ni..cikgu sari lagi terror kan........cikguluv ok jer.....bebila pun boleh.....we do our best k

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea