16 Januari 2012

Nasi Arab Bukit Beruntung

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Isnin, Januari 16, 2012
Reaksi: 
Assalamualaikum semua....

Pagi2 lagi cikguluv nak cerita pasal makanan....yg sgt maveles.....iaitu Nasi Arab...actually Restoren D'Arab Bukit Beruntung ini telah dibuka hampir 6 bulan tapi belum berkesempatan nak singgah dan menjamu selera sehinggalah kawan cikguluv ajak pi makan ....cikguluv suggestkan makan di sini.....dan ternyata mmg TERBAEK....

Oh ya lupa plak nak bagitau yg restoren ini diusahakan oleh bapa anak murid cikguluv...iaitu Puteri Khaliesah bt. Hj Abdul Rahman....lokasinya ialah d rumah kedai berhampiran dengan gudang tesco (exit tol BB , masuk kiri).....kedainya bersebelahan dgn kedai stationary Dragon 8 .



 Memang tak rugi kalau makan satu famili coz nasi dan lauknya banyak......

Sila la menjamu mata .....nanti korang boleh menjamu selera pula...




Saja nak bagi korang fening....nengok nasi arab ini......



Nampak tak betapa besaunya pinggan itu....penuh satu meja.....ini nasi arab lauk ayam dan kambing harganya rm35 utk 3 org makan

Chicken chop versi arab....xde black pepper bagai ya.......


Ini setelah ditransfrer dr pinggan besau tadi ke pinggan yg lebih kecil...enak bangat

Macam biasalah.....pozing dgn daun salad selebar pinggan....


Alhamdullilah.....solosai......memang sodap.

Selain daripada pernah makan di sini....cikguluv juga telah dibelanja oleh adinda tersayang makan nasi arab di Restoren Saba' Setiawangsa, HQ nya di Cyberjaya....tapi sori la gambor makanannya takde coz kami terlalu khusyuk ketika menikmatinya ...yg ado hanya ini.....tadaaaaaa....

Bil sebagai bukti...hehehehe

uiii mak aiii...x sempat nak tangkap ,dah licin


Moral of the story...sesekali kita kenalah tukar selera...jgn ler tetiap hari fastfood,western,tomyam,masak lomak,asam podas.....apa????...ASAM PEDAS...oooo...itu tetiap hari cikguluv makan pun tak pe..kata org Melaka.....

pesanan penaja -----> Makanlah makanan yg seimbang agar tubuh badan sihat sejahtera.....

Majulah Sukan untuk negara 
JANGAN 
Majulah perutku ke hadapan





3 ulasan:

  1. Terima kasih cikgu .... drpd pengurusan nasi arab bkt beruntung ...

    BalasPadam
  2. Terima kasih cikgu ....

    drpd cafe nasi arab bk tberuntung ...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea