11 Mei 2012

Hadiah Hari Guru

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Jumaat, Mei 11, 2012
Reaksi: 


Hari ini cikguluv nak bercerita tentang hadiah-hadiah yang cikguluv pernah dapat sempena HARI GURU

                                                     

Selama hampir 16 tahun cikguluv mengajar....bayangkan setiap tahun dapat hadiah....bukan 1,bukan 2...tapi kenkadang 2, 3 plastik......(setiap hadiah itu ada kenanganya tersendiri.)

Tipulah kalau sorang cikgu tu kata dia tak suka dapat hadiah...org lain nak dapat hadiah kene tunggu hari jadi...itupun satu dua jer hadiah dapat kan,.nasib tak baik....satu pun tak dapat....tapi inilah satu kelebihan menjadi seorang GURU....


kami tak minta...tapi mereka-mereka yang menghargainya......

Antara hadiah-hadiah yang menjadi kenangan terindah dalam hidup cikguluv ialah :
(hadiah yg lain2 tu indah juga dan ada yang agak mahal ,namun yang tercatat  di bawah ini buat cikguluv teringat sehingga saat ini)

~Sabun mandi,sabun cap kapak,sabun Fab,kain batik dan tudung mak depa punya kot(semasa praktikum di SK Rhu 10,Merang,Terengganu.Ini adalah perkampungan nelayan.So sweet....mereka nak juga hargai cikguluv yang ketika itu tgh sweet 20th....

~Sebuah kotak yang dibalut cantik dengan kertas minyak jer.....buka2 dalam tu ada pen merah yang cam dah habis dakwat...tertulis dari anak muridmu....kenang daku dalam doamu......(sweet sangat sampai air mata bergenang)


~Kek coklat yang chumel jer tapi ada tertulis 'Saya sayang cikgu'......

~Cupcake yang ada tertera nama cikguluv

~Karipap satu tupperware....

~kad ucapan yang tertulis.....'saya sayang cikgu.....kerana saya mula suka belajar Matematik sekarang'.....(Alhamdullilah......dalam hati cikguluv)


Dan ini adalah antara koleksi yang masih setia dalam lemari cikguluv




 



p/s: Cikguluv selalu pesan dengan anak murid ..... takpayah membazir duit beli souvenier kat kedai RM2 tu untuk beli hadiah...kalau nak beli jugak,belikan cikgu sebatang pen......cikgu lagi SUKERRRRR.







0 nota dicatat murid:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea