2 Julai 2012

$$$~1 hundred trillion dollars~$$$

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Isnin, Julai 02, 2012
Reaksi: 

Pernah tengok tak duit ini......




Al kesahnya semasa cikguluv berkursus kat sebuah Hotel di KL....ada masa senggang cikguluv telah bersiar2 ke Maju Junction (sebelah Medan Mara dan Pertama Kompleks untuk membuat terapi minda ok).....dan terjumpalah duit yang tersangatlah banyak nombor kosongnya ini......ditampal di dinding kedai menjual duit2 dan barangan cenderahati.


Duit kertas dari negara Zimbabwe ini......bernilai 1ratus trillion dollar yang bersamaan dengan RM68 saja kalau di Malaysia....wang ini juga masuk rekod dalam nilai matawang tertinggi di dunia,maksudnya....xde negara lain yang mencetak nilai matawang tertinggi seperti negara Zimbabwe ini, cer korang bayangkan kalau korang ada RM680 bersamaan dengan berapa duit Zimbabwe ini.......kalkulator pun abes nombor kosong uols......:)

 100 000 000 000 000 
vs
68



p/s: kalau tanya ngan anak murid ni awak pilih mana .....korang rasa ada tak yang nak pilih 68?







0 nota dicatat murid:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea