29 Januari 2013

Berpisah jua........

Direkod oleh cikguluv a.k.a yus zana di Selasa, Januari 29, 2013
Reaksi: 
Salam korang.......

Wah tajuk hari ni sedih benau bunyinya......

Sebenarnya tanggal 29 Jan 2013...(hari ini lah ketika cikguluv menaip entri ini)....cikguluv menghantar anak sulung cikguluv ke sekolah berasrama penuh integrasi dalam aliran sains tulen ...ingat tak......ala M.I.F....(ada 2 entri cikguluv post kat sini. pasal dia...nak baca klik sini .MIFpart1. MIFpart2 )


Juz nak share dengan uols.....perasaan cikguluv yg bercampur baur ini.....iaitu

GEMBIRA......masa dia dapat tawaran ke asrama penuh
BANGGA.......sebab dia menjadi contoh kepada adik2nya
RISAU.............dia  tak nak terima tawaran itu
SUKA .............bila dia kata dia terima tawaran itu........
SEBAK............bila lipat kain baju dia dan susun dalam beg roda
MELELEH AIR MATA......bila dah keluar daripada pintu pagar sekolahnya.

Alhamdullilah di atas segala rezeki yang Allah kurniakan ini.

Tapi cikguluv percaya dia anak yang baik dan mendengar kata guru2nya serta wardennya.....masa nak balik dia taknak turun tapi cikguluv kata marilah "babai" ibu. Dia pun ikut jer......rasanya dekat 10 kali cikguluv hulur tangan salam dan cium pipinya....(maklumla 15 tahun kita nampak depan mata). Bila masuk dalam kereta dia nampak jer kereta dah bergerak .....baru cikguluv nampak dia cam sebak....terus dia pusing dan x tengok pun kami.....apalagi.....ibunya yg meleleh airmata........

Takpelah nak......inilah antara tanggungjawab seorang umat manusia...menuntut ilmu hingga ke liang lahad......ibu dan ayah sentiasa doakan yang baik2 aje. Pergilah belajar....x sampai 2 tahun pun.....

Akhirnya kita 'terpisah jua' untuk kebaikan bersama.......(walaupun lokasinya tak jauh ....tapi........tiada perkataan nak diucapkan......hanya seorang ibu sahaja memahaminya).

~Muhd Ikhmal Faiz......be strong~
(ibu mmg x berapa strong)
bertahanlah sehingga SPM....luv u n miss u.....








2 ulasan:

  1. Tu la..mesti rasa lain da ikhmal xde.sobsob....sedih! #tambah lauk sedih kat.sini.

    BalasPadam
  2. sob...sob......dahla ani kawin nanti dia x dapat meraikannya...takpelah...anggapla dia skang blajo kat obersea.....walaupun dekat hajo.....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cikgu ♥ love Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea